Liv Hansson

Rock´n Roll is a lifestyle

Som ni ser så har bloggen bytt namn.

Tillbaka till hemsida.

www.livhansson.se

Kära Nordsjön!

November 2008Posted by Liv Sat, November 22, 2008 16:31:26

Kära Nordsjön som aldrif håller fred på sig! Man är på en båt där man tror man ska kunna vara trygg och att ingenting kan hända här. Vi har legat still i Bergen från igår fredags tills idag lördag! Helt otroligt! Ja, nu är vi iväg igen i alla fall! Får väl se om havet är snäll eller hon det vill jävlas igen!!!! Men å andra sidan så blir vi spellediga varje gång vi ligger kvar i hamn! Så det är ju gött i så fall Man har ju legat sjuk hela veckan jag har varit här så det är inge kul alls! Ingen hit att sjunga med feber och hosta!!!

Nej, nu vill jag faktiskt hem!TRött på alla sarkastiska danskar som jobbar här och även trött på alla fruntimmer som springer runt och tror att hela världen snurrar runt dom bara! Jag blir tokig!!!!! Nej hem till alla normala och civiliserade människor i stället! Saknar alla när man är borta! Men nu ska jag ta och äta lite! Sitter uppe i mässen och inväntar maten. Och det är det enda stället man kan koppla upp sig på nätet! Lite jobbigt om du vill porrsurfa, då går det liksom inte!!! Hahahahahah..... puss i ljumsken!!!!

Puss och hej!

• Comments(0)//blogga.livhansson.se/#post37

15/11-08

November 2008Posted by Liv Sat, November 15, 2008 13:00:24

Grattis Sanna på födelsedagen!!!!

Vad har hänt sen sist då´?

Har hängt med bror hela veckan och varit hos Jessica, hon har även skapat nytt ordspråk att: .... är opålitlig som en dalmatiner...

.... att om man bantar på GI så bantar man bort fettet mellan hjärnhalvorna så det är därför man blir dum i huvudet.... osv

Hon är bara för härlig! Säger då i alla fall vad hon tycker och det hymmlar hon inte om!

Igår fyllde även Maria år, vi käkade potatisgratäng och fläskfilé + bea-sås. Tvärgött!!!!

Jaha då satt man i soffan igen då och väntar nu på att man ska ta sig till Stockholm igen. Palace i Norrköping! Ska bli skitkul! Får leva på det nu under tiden jag ska vara på båten igen november ut. Sen ska man ta den där härliga resan på söndag! Jag hoppas att den som sovit i min hytt INTE ligger kvar i hytten och grisar utan att det bara är för mig att krypa ner på måndag morgon! Önskar faktist att jag heller kunde vara hos min älskling hela tiden i stället ...smiley Men det löser sig säkert! Snart blir det att prova kläder, vad man ska ha för kreation på sig ikväll... hmmm... det är fan inte lätt att välja bland alla kläder man råkat få med sig!

Nu ska jag ta och slänga mig i duschen och förbereda mig inför kvällen. Kolla upp lite låtar och texter etc. Men vi hörs av senare! Ta hand om er och lite INTE på en dalmatin, förutom den dalmatinen som Isa leker med. Hon är snäll!!!!

Händerna på täcket!!!! Hej hej!Blog Image

Jag och Maria på Flustret

• Comments(1)//blogga.livhansson.se/#post36

Back again!!!!

November 2008Posted by Liv Tue, November 11, 2008 11:44:32

Hej!!!! Nu har brorsan åkt igen och det känns såååå kul att han är den man kommer ihåg nu!!!! Nu känns det som om vi är tillbaka där vi var dom första 20 åren av våra liv. If you know what I mean???

Lillpiga var här och hälsade på igår. Lille Elvira! Nämen hon såg ju ut som en liten docka. Och det var så gött och krama på den lille så...Blog Image

Senare igår kväll var vi till Hammarn och hängde och det var jättetrevligt!!!!! Du är då för skön Jessica!!!! Han har tur som har dig måste jag säga! Jag ska ta med mig mer cigg när jag kommer nästa gång smiley!!!! Innan vi åkte ner var jag med Mimsan hos Lenny och Sanna och jag bar runt på Adam. Vilken liten klump han har blivit! Han växer så det knakar men han är då för söt!Blog Image

Mimsan kommer väl snart igen så då ska vi åka och tvätta nya bilen kan har köpt! Så det blir glänsande ren!!!! Sen blir det att gå hem till pappa och klippa han! Så han ser ordentlig ut igen. Det är så roligt att gå hem till honom numera! Han är pigg och han kommer ihåg från ena dan´vad man har pratat om. Det är riktigt kul!

Men vi hörs av senare igen!!!! Nu ska jag ta och klä mig!!! I fall man får besök. Puss och kram Hela dan!

Saknar dig hjärtat!!!!!! Min älskling, Jag älskar dig!

• Comments(0)//blogga.livhansson.se/#post35

SEG....

November 2008Posted by Liv Sun, November 09, 2008 13:42:55

Då var det söndag och fars dag idag! Helgen är snart över och snart är det en ny vecka att se fram i mot. Camilla och Elvira kommer hit i morgon måndag så det ska bli gött att få klämma på brorsbarnet lite! Var ju på dop i går. Och herre min skapare vad fin Adam var! Han var så snäll!!!! Inte ett ljud han sa i kyrkan! Mkt go unge! Och han hade en sån fin stickad dopklänning på sig!!!!!

Men man var ju lite trött måsta jag säga! Jag blev ju ganska snygg i fredags då vi var och firade Jennie!!!! Men vi hade det jätterevligt! Och hon blev nog glad över att vi kom! Det var riktigt kul!!!! Ska träffa henne imorgon!! Ska bli mysigt! Sen idag ska jag upp till pappa i och med att det är hans dag idag! Håller även på att packar lite granna inför helgen och båten!!!! Man är ju gräsänka igen nu dåsmiley men snart får jag krama på hjärtat igen!!!! Min lilla bamsebjörn där!!!!! Saknar han så fort jag åker eller att han åker!!!!! Det är så gött att vara kär!!!!!smiley

Nu ska jag snart börja med paj!!!! Ska bli gött!!!! Puss och kram!!!!

• Comments(0)//blogga.livhansson.se/#post34

Drama och kaos och underbart!

November 2008Posted by Liv Thu, November 06, 2008 07:53:00

Godmorgon! Nu ska jag tala om den senaste veckan för er! Snacka om att det händer saker på bygget du!!!!

Det började först med att vi missar båten i torsdags då bilen går sönder. Och det jäkligaste av allt är att vi är bara en timme ifrån hamnen! Mycket underligt! Kl 07.15 på torsdagsmorgonen började bilen koka och det skrek i fläkten. Kunde då snabbt konstatera att det var remmen det var fel på! Mycket riktigt var det så! Vi skulle varit på färjan senast kl 12.00. Hm... kl 15.00 kom bärgarn och kl 19.00 var bilen lagad på verkstad. Inte så svårt att lista ut vad som hände va´? Ja, vi missade båten!!!! Vi fick checka in på vandrarhem uppe i Hirsthals. Förvisso var det väldigt vackert där uppe. Så på så vis gick det ingen möda på oss! Kom på båten kl 06.00 på lördag morgon! 2 dagslöner försvann troligtvis för oss! Worse case senario!!!! Och det är bara förnamnet! Det gör då inget annat än strular så fort man ska på den j-vla båten rent ut sagt! Men,men... Igår onsdags gick jag av båten med ett leende på läpparna av att man skulle få åka hem. Men det tar 16 timmar att ta sig från Bergen till Hällefors! Det är ju ca 85 mil....

Jag gick av båten 12.15... tog mig upp till bussen som skulle ta mig till tågstationen. När jag kom fram till stationen så var det fortfarande 2 timmar kvar innan jag skulle åka till Oslo! När jag kom på tåget så upptäckte jag att jag hade gångplats! Damn!!!! Jag som hade velat sova! Men icke Där sitter ett människa som inte kan sitta still över huvud taget! Alltså han som hade fönsterplats! Och han grejade och han trixade med saker och ting så jag förstod att det kommer inte gå att kunna sova här inte! Så jag slog på datorn och glodde på Edit Piaf LA MÔME istället! Och det ångrar jag inte! Vilken dunderfilm! Åh vad bra den var! Helt underbar! Mycket gripande och man undrar sådana ggr vad man gör i den här branschen.... Mycket sevärd!

Sen hade det gått 2.5 timme och filmen var slut. Hade ju 5 timmar kvar ca att fördriva så jag gick över på klassisk tjejkomedi och tittade på Sex and the city the movie i stället! Också väldigt bra! Fast på ett annat vis! Kl blev sen 22.30 och jag var framme i Oslo. Gud vad skönt tänkte jag och gick bort till Burger King och haffade en burgare i all stress. Tog mig därifrån med trötta steg till bussen som skulle ta mig till Örebro! På bussen hamnar jag bredvid an dansk man. Och vi började prata. Han var musiklärare så det var kul att byta några ord om samma intresse! Han tog fram ett mail som han ville jag skulle översätta åt honom. Från norskt till svenskt. Och klart man hjälpte till! Sen fick jag lite beröm för min danska oxå!!! Det var kul! Det är alltid skönt att veta att dom förstår då i alla fall man säger när man ger sig på att prata. Kl 02.00 var vi i Karlstad och jag kände det att man hade bara 9 mil hem... men hur skulle jag kunna ta mig från Karlstad mitt i natten... så det var då bara att gladeligen sitta kvar i bussen och invänta Örebro 1.5 timme senare!

Kl var nu 03.35 och jag var framme i Örebro!!!! Yheeeeeeyyyyyy!!!!! Underbart med svensk mark inunder fötterna! Josefin, som är min brorsdotter kom och mötte upp mig inatt så vi gick hem till brorsan som då är hennes far och fick kaffe och frukost! Lagom tid att få besök! Hahahaha... Men det var skönt att jag kunde gå dit istället för att behöva sitta på stationen i Örebro och glo! Vi var hemma hos Glenn i 3 timmar ca. 06.48 gick bussen hem mot Hällefors! Som jag nu sitter på! Kl är nu 07.45 och jag har inte som sagt sovit en blund! Underbart att vara på resande fot!!!!! Är hemma kl 08.15 då Mimsan kommer och hämtar med med den nya bilen! Hoppas det var ett bra köp för honom! Önskar honom alla lycka!!!!

Och imorgon ska man på lite fest!!! Jennie fyller år och det ska bli så kul att parta lite med henne!!!!! Sen på lördag är den Adams dag då han döps! Ja, det händer mycket här ni!

Men nu ska jag slå igen den här och packa ihop. För nu är jag snart i Grythyttan! Puss puss pussBlog Image